Cała prawda o rybach

0
20
ryby

Ryby, każdy dobrze wie, że to pokarm bardzo korzystny dla naszego zdrowia. Posiadają one kwasy tłuszczowe omega 3. Dodatkowo są źródłem białka, witamin i minerałów, a przede wszystkim jonów potasowych. Chyba najbardziej popularną rybą jest łosoś. Każdy go dobrze zna, wie że należy jeść ryby, aby być zdrowym. Bowiem ludzie tak naprawdę na całym świecie jedzą ryby w różnych postaciach.Na surowo, pieczone, smażone, czy grillowane. Większość z nas bardzo ceni ich smak i aromat. Oczywiście inaczej smakują ryby z rzek, jezior, niż z morza oraz oceanu. Bardzo ważnym czynnikiem odnoście ryb jest kolor, mianowicie dzikie, czyli te które żyją dziko, posiadają inny kolor mięsa. Hodowlane będą wyglądać inaczej. Dajmy na ten przykład łososia. Hodowlany będzie miał mięso różowe lub pomarańczowe. Natomiast dziko żyjący kolor jasno różowy. Bardzo istotną kwestią jest także jego struktura. Mianowicie ten dziko żyjący posiada gęsta strukturę, co za tym idzie mniejsza ilość tłuszczu.

 

ryby

Jakie ryby wybierać?

 

Cała prawda o rybach jest zdumiewająca. Czasami zastanawiamy się jakie ryby wybierać, gdzie je kupować i tak dalej. Bez wątpienia można powiedzieć że świetnym wyborem będzie dziki łosoś. To właśnie on odżywia się glonami i planktonem. Posiada on właściwości przeciwzapalne i przeciw utleniające. Dodatkowo łosoś dziki przez swoje doskonałe właściwości poprawia przepływ krwi. Warto zwracać uwagę na to, co kupujemy. Niezwykle ważna jest barwa, kolor. W końcu kto z nas nie lubi ryb? Bardzo ważne jest abyśmy wybierali ryby świeże, ponieważ tylko takie zachowują swoje wartości odżywcze. Różne opinie słyszymy na temat paluszków rybnych? Kto je najbardziej lubi? Oczywiście dzieci, a my rodzice czasami zbyt pochopnie ich nimi karmimy. Jak zapewniają producenci, mamy do czynienia tylko i wyłącznie z filetem. Ale czy faktycznie tak jest? Czy nie lepiej przygotować rybę samemu? Na pewno powinniśmy wystrzegać się jednego gatunku ryb. Mowa o pagnach, które nie zawierają nic cennego dla naszego organizmu. Wręcz przeciwnie. Chociaż tanie, zupełnie nic nie dające, żadnych witamin, składników. Panga numerem jeden wśród ryb na nie. Co z pozostałymi? Na pewno warto wybierać dorsze, pstrągi, jesiotry, ryby które są świeże, zachowują swoje wartości odżywcze, są cenne dla naszego organizmu. Ryba powinna być przede wszystkim smaczna. Dobra ryba, to taka która podczas przygotowywania nie rozpada się. Ryby są zdrowe i niewątpliwie powinniśmy je jeść. Należy tylko zwracać jakie wybieramy.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ