Dieta South Beach – co to jest?

0
54
Dieta South Beach

Dieta South Beach, zwana także dietą Plaż Południa, oraz dietą Arthura Agatstona, to plan żywieniowy, który pomaga w niedługim czasie uzyskać wymarzoną sylwetkę. Czy dieta Plaż Południa pozwala odchudzić się bez szkody dla organizmu? Kto może stosować dietę South Beach?

Trzy fazy diety South Beach

  • Faza I – trwa tylko dwa tygodnie, lecz jest najbardziej restrykcyjnym etapem diety. Polega na wykluczeniu z jadłospisu owoców, nabiału, ziemniaków i chleba. Należy również zrezygnować z alkoholu i napojów zawierających kofeinę (kawy, coca-coli, a nawet herbaty). Bez ograniczeń można za to spożywać chude mięso i niektóre warzywa. Warto również przyjmować wapń w tabletkach, by zapobiec ewentualnym niedoborom tego pierwiastka, powstałym na skutek braku produktów mlecznych w menu.

Faza II – trwa do momentu uzyskania wymarzonej wagi. Jadłospis staje się bardziej urozmaicony – zawiera już niektóre owoce, płatki, razowe pieczywo i gorzką czekoladę, czyli produkty o większej zawartości węglowodanów. Można też spożywać chudy nabiał i od czasu do czasu wypić kieliszek czerwonego wina.

  • Faza III – powinna trwać już do końca życia. Właściwie nie jest to już dieta, lecz sposób zdrowego odżywiania się. Można spożywać wszystkie produkty, należy jednak pamiętać, aby podstawę jadłospisu stanowiły składniki o niskim indeksie glikemicznym.

Powrót do złych nawyków żywieniowych może spowodować ponowny wzrost wagi. Należy wtedy zastosować dwie poprzednie fazy diety. Warto również pamiętać, że właściwe odżywianie się oraz aktywność fizyczna pozwalają cieszyć się zdrowiem i szczupłą sylwetką, chronią też przed efektem jo-jo.

dieta Plaż Południa to jedna z istotnych diet

Dieta South Beach – założenia

Dieta plaż południowych pomaga stracić na wadze poprzez ograniczenie spożywanych kalorii, zmniejszenie ilości przyjmowanych węglowodanów oraz nacisk na aktywność fizyczną. Dieta South Beach jest dietą niskowęglowodanową, w związku z czym opiera się na zdrowych tłuszczach, na przykład zawartych w orzechach, czy oliwie z oliwek oraz na niskoglikemicznych węglowodanach, które nie podnoszą zbyt szybko poziomu cukru we krwi. Według Agatstona przetworzone węglowodany, które w większości składają się na amerykańską dietę, są zbyt szybko trawione, przez co poziom insuliny podnosi się gwałtownie i rośnie ochota na jeszcze więcej węglowodanów. Decydując się na dietę Plaż Południowych bądź gotowa pożegnać się z popularnymi potrawami, takimi jak dania z makaronem, chleb, płatki śniadaniowe, ziemniaki, czy nawet alkohol – szczególnie w początkowym etapie diety. Osoby, które osiągną fazę utrzymywania wagi, czyli stylu życia mogą jeść te potrawy od czasu do czasu, chociaż generalnie nie jest to zalecane.

Dieta South Beach – odchudzanie

Dieta South Beach ma trzy fazy: dwutygodniowy okres wprowadzenia, fazę utraty wagi, która trwa do czasu osiągnięcia wagi docelowej, oraz fazę stylu życia, czyli utrzymywania wagi. Osoby na tej diecie przyjmują około 1200 – 1500 kalorii dziennie. W początkowej fazie można stracić nawet do 6 kilogramów, a później kolejny kilogram tygodniowo w fazie utraty wagi.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ