Jak szybko schudnąć? – 10 sposobów na efektywne odchudzanie

0
85
Jak szybko schudnąć

Uporanie się z nadprogramowymi kilogramami zwykle zajmuje sporo czasu. Co jednak w przypadku, kiedy do wakacji zostało trzy miesiące, albo wnet szykuje nam się wesele i chcemy po prostu dobrze wyglądać? Świadomość szczupłego i smukłego ciała jest znaczącym czynnikiem, potrafiącym podbudować naszą samoocenę. Z tego względu, wiele osób decyduje się na zmianę stylu życia i definitywne pozbycie się nieestetycznej tkanki tłuszczowej, która rujnuje prawidłowe proporcje ciała. Co więc należy zrobić aby jak najszybciej pozbyć się nadwagi?

10 sposobów na szybkie odchudzanie

1.Uprawianie sportów

Aktywność fizyczna jest potężną bronią w walce ze zbędnymi kilogramami. Tak naprawdę nie ma większego znaczenia na jaką formę ćwiczeń się zdecydujemy. Jeśli jednak zależy nam na szybkim osiągnięciu  efektów, warto wybrać sporty cardio, podczas których spalamy największą ilość tkanki tłuszczowej. Trening tego typu powinien trwać minimum 40 minut, aby nasz organizm zaczął czerpać energię z rezerw tłuszczowych. Oprócz tego warto spacerować, i zamiast używania windy wybierać schody, takie niewielkie ilości spalanych kalorii w skali np. trzech miesięcy, mogą przełożyć się na utratę kilku kilogramów wagi. Wdrożenie aktywności fizycznej do codziennego trybu życia spowoduje także podniesienie podstawowej przemiany materii oraz przyspieszenie metabolizmu, co przekłada się na pozytywne efekty kuracji odchudzającej.

  1. Wyeliminowanie przekąsek

Podjadanie między posiłkami niestety może spowodować, że mimo wysiłku waga będzie stała w miejscu a nawet rosła. Jeśli chcemy szybko schudnąć, nie możemy sobie pozwalać na dodatkowe przekąski. Dobrze jest prowadzić dziennik, w którym można zapisywać dobową podaż kalorii. Pozwoli to na stałe kontrolowanie diety i ewentualne eliminowanie błędów żywieniowcy.

  1. Pamiętanie o śniadaniu

Śniadanie to podstawowy posiłek dnia. Powinien nam dostarczyć energii na cały poranek, czyli wtedy kiedy jest nam najbardziej potrzebna. Rano należy zjeść obfity posiłek bogaty w minerały i składniki potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sprawa z kolacją wygląda odwrotnie. Jeśli chcemy szybko schudnąć można z niej całkowicie zrezygnować, albo przyrządzać sobie lekkostrawne posiłki o niskiej wartości energetycznej.

  1. Robienie jednodniowego detoksu

Zaplanowanie jednego dnia w tygodniu na detoks organizmu może skutecznie przyspieszyć proces odchudzania. Można przykładowo przez cały dzień zrezygnować ze spożywania posiłków, na rzecz soków warzywnych bądź wody z cytryną. Oba te sposoby skutecznie oczyszczą organizm ze szkodliwych związków, a dzięki dużej zawartości błonnika w warzywach przyspieszą przemianę materii i wspomogą układ trawienny.

  1. Jedzenie dużej ilości warzyw

Nawet będąc na diecie, warzywa możemy spożywać bezkarnie. Dzięki niskiej wartości kalorycznej i dużej ilości witamin, są świetnym sposobem na schudnięcie bez konieczności chodzenia głodnym. Dobrze jeśli warzywa staną się elementem wchodzącym w skład każdego naszego posiłku, to wzbogaci go o dodatkowe minerały i ważne składniki.

  1. Nie dojadanie do syta

Jeśli masz w zwyczaju odchodzić od stołu z pełnym żołądkiem, zmień to. Jedzenie do syta znacznie obciąża nasz układ trawienny. Warto więc kończyć posiłek będąc nienajedzonym do syta.

  1. Unikanie niezdrowych tłuszczów

Całkowite unikanie tłuszczów nie jest konieczne, jeśli chcemy szybko schudnąć. Dobrze jednak zrezygnować z tych niepełnowartościowych, pochodzenia zwierzęcego. Powinniśmy natomiast wybierać tłuszcze które oprócz kalorii dostarczają nam niezbędnych składników. Tłuszcze znacząco wpływają na funkcjonowanie naszego mózgu, dlatego wyłączenie ich z diety może stać się przyczyną nieprawidłowej pracy systemu nerwowego. Najlepszą opcją jest wybieranie tłuszczów nienasyconych omega 6 i omega 3, zawierają je głównie oleje roślinne. Co warto wiedzieć, tłuszcz w naszym organizmie nie jest zamieniany na tłuszcz podczas trawienia, przyczyną powstawania nadmiernej tkanki tłuszczowej zazwyczaj jest zbyt duża ilość węglowodanów w diecie. Dlatego też, dobrze jest dodawać tłuszcz w naturalnej postaci do zdrowych sałatek i posiłków.

  1. Unikanie stresu

Nadmierna ilość stresu zakłóca prawidłowy proces funkcjonowania mózgu i przemiany materii. Powoduje wydzielanie szkodliwych hormonów, które mogą przyczynić się do zatrzymania spadku wagi w trakcie odchudzania. Chcąc szybko schudnąć, nie należy więc ciągle myśleć o utracie kilogramów. Wielu ludzi zaczynając dietę nieustannie wchodzi na wagę z nadzieją, że za każdym razem wyświetli ona mniejszą liczbę. Takie zachowania prowadzą jedynie do frustracji i zdenerwowania.

  1. Uważanie na ukryte kalorie w produktach

Jeśli chcemy z powodzeniem zakończyć proces szybkiego odchudzania należy wystrzegać się wysokokalorycznych produktów. Czasem pozornie zdrowe rzeczy, o niskiej wartości energetycznej mogą zawierać tzw. „ukryte kalorie”. Do takich produktów zaliczyć można przykładowo sałatki warzywne z dodatkiem majonezu, smażone ryby, czy kandyzowane owoce.

  1. Picie codziennie rano wody z cytryną

Picie rano szklanki wody z połówką cytryny świetnie rozkręci nasz metabolizm i wniesie go na jeszcze wyższe obroty. Nie ma znaczenia czy będzie to woda zimna czy ciepła. W obu przypadkach efekt będzie podobny. Jednak, kiedy pijemy wodę na pusty żołądek dobrze jeśli ma ona ok 40 stopni, to właśnie w takiej temperaturze jest ona najkorzystniejsza dla organizmu zaraz po przebudzeniu.

Dużo ciekawych porad na temat odchudzania:  https://dietetyk.edu.pl/

To jak szybko osiągniemy spektakularne efekty zależy również od tego z jakiego punku wyjścia startujemy. Jeżeli mamy tylko kilka kilogramów zbędnego balastu, o wiele łatwiej będzie nam doprowadzić sylwetkę do wymarzonej figury. Również ilość aktywności fizycznej przekłada się na czas odchudzania. Najlepiej postawić na regularny wysiłek 4 – 5 razy w tygodniu po 45 minut. Im bardziej intensywne to będą ćwiczenia tym szybciej możemy spodziewać się efektów. Należy także postawić sobie realny cel i do całego odchudzania podejść z głową. Stosując nierozsądne diety łatwo o wyrządzenie szkód w organizmie. Chcąc szybko schudnąć powinniśmy zatem wyznaczać sobie możliwe do zrealizowania plany, które będą stanowić motywację do dalszej walki o zdrową i piękną sylwetkę.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ