Dieta 4000, 5000 kcal… Jak zmieścić tyle jedzenia

0
671
dieta na masę

Dieta kojarzy nam się z odchudzaniem. Jednak nie do końca tak jest. Tak naprawdę dieta to sposób odżywiania, można wyróżnić ich kilka, a ich cele są różne. Nie zawsze oznacza to chudnięcie. Przeciwieństwem diety odchudzającej jest dieta na masę, które może się o wiele bardziej spodobać większości osób. W tym przypadku nie musimy się martwić naszym apetytem. Jest wręcz przeciwnie, czasem już zaczynamy narzekać, że musimy zjeść za dużo. Bywa, że sobie przestajemy z tym radzić, na szczęście to jest możliwe, aby zjeść odpowiednią ilość kalorii.

dieta na masę

Od czego zależy ilość spożywanych posiłków?

Niektórym osobom zjedzenie 4000 lub 5000 kalorii, może wydawać się niemożliwe. Faktycznie jest to trudne zadanie, ale jak najbardziej możliwe do osiągnięcia. Na początku warto sobie uświadomić, że na dostarczenie takiej ilości składników energetycznych z pożywienia mają wpływ dwa czynniki, czyli uczucie sytości oraz dobra jakościowo żywność. Nie da się ukryć, że to, ile zjemy zależy od walorów spożywanych posiłków, czyli smaku, zapachu, a także wyglądu. Nie jest żadną tajemnicą, że apetyczne i smaczne potrawy o wiele łatwiej zjeść niż te gorzej wyglądające, czy mniej smaczne.

Stereotyp na temat diety budującą masę

Na temat diety budującej masę krąży wiele stereotypów. Najpopularniejszy jest ten, według którego taka dieta opiera się na mało zróżnicowanym jadłospisie. Według tego przekonania na przyrost masy należy jeść mnóstwo produktów wysokobiałkowych, czyli nabiału, białka jajek, chude mięso, a także ryż. Niestety taki jadłospis bywa wyjątkowo uciążliwy. Takie produkty mają niską wartość energetyczną, co sprawia, że trzeba je zjadać w ogromnych ilościach. Dodatkowo, z reguły takie posiłki nie są zbyt zróżnicowane. Dlatego mogą się szybko znudzić osobom, które je spożywają. Również ich smak po pewnym czasie znacznie straci.

Jak więc pomieścić ustaloną dawkę kalorii?

Na szczęście spożywanie takiej ilości kalorii jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy tylko odpowiednio zaplanować nasz jadłospis. Przede wszystkim powinniśmy zamienić pokarmy o niskiej wartości energetycznej na te bardziej kaloryczne. Można też odpowiednio skomponować jedne z drugimi to będzie bardzo korzystne rozwiązanie. Jednak lepiej unikać produktów zawierających puste kalorie, ponieważ nie mają one żadnych wartości odżywczych, więc nasz organizm nie skorzysta na ich spożywaniu. Świetne rozwiązanie to zamiana niektórych składników. Zamiast piersi z kurczaka zjedzmy udka lub wieprzowinę, a chudy twaróg można zamienić na ser mozzarella. Dzięki temu szybciej dostarczymy odpowiednią liczbę kalorii, a zjemy znacznie mniejsze porcje, które nie doprowadzą do uczucia sytości. Tak więc wystarczy użyć trochę wyobraźni przy tworzeniu planu żywieniowego, a posiłki będą smaczne, zdrowe i dostarczą odpowiednią liczbę kalorii. Wygląda na to, że zjedzenie odpowiedniej liczby kalorii, będzie łatwe, gdy wykażemy się inwencją i stworzymy ciekawe, zróżnicowane posiłki.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ