Etykiety samoprzylepne zdobią każdy niemal produkt kosmetyczny na rynku. Etykieta niesie treści informacyjne, ale jest również wspaniałą ozdobą.
Etykiety samoprzylepne- technologie produkcji.
Tradycyjnie wydruk etykiet samoprzylepnych prowadzony był (i cały czas jest) w drukarniach fleksograficznych. Druk w tej właśnie technologii gwarantuje najwyższą jakość wykonania (porównywalną z drukiem off-setowym), bardzo szybką produkcję oraz dużą efektywność kosztową w przypadku wysokich nakładów. Wydruk w technologii fleksograficznej wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, indywidualizowanych dla każdego rodzaju produkcji. Narzędzia to to płyty fotopolimerowe oraz wykrojniki. Zakup tych narzędzi jest stosunkowo dużym wydatkiem, szczególnie w przypadkach, kiedy nakłady produkcyjne nie są wysokie.
Alternatywną formą produkcji etykiet samoprzylepnych jest ich wydruk na maszynach cyfrowych. Cyfrowy wydruk etykiet posiada zdecydowaną zaletę w postaci braku konieczności zastosowania narzędzi potrzebnych do podjęcia produkcji. Jakość oferowana przez producentów maszyn cyfrowych do zadruku etykiet staje się bardzo wysoka. Ich szybkość, chociaż nie tak imponująca jak w przypadku maszyn analogowych jest również dość duża, a możliwość zastosowania ponad 85% barw z palety PANTON czyni z tej właśnie technologii ciekawą alternatywę.
Trzecią formą zadruku etykiet jest zadruk z wykorzystaniem kolorowych drukarek etykiet. Ta forma jest szczególnie polecana w przypadku etykiety samoprzylepnej drukowanej w bardzo małych nakładach. Produkcja tego typu etykiet odbywa się w miejscu ich użytkowania, a sam nadruk następuje na etykiecie czystej o zadanym już kształcie.
Druk etykiet na produkty kosmetyczne- na co zwrócić uwagę?
Podstawowym pytaniem, na które powinien odpowiedzieć każdy producent artykułów kosmetycznych jest pytanie dotyczące nakładów etykiet, które zamierza drukować. Silny rozwój linii kosmetycznych z grup biokosmetyków niesie ze sobą znaczne ograniczenie liczebności partii produkcyjnej. Jako ogólną regułę można przyjąć, ze produkuje się bardziej liczne wersje, ale w mniejszych nakładach. W związku z tym trendem coraz właściwsze staje się pytanie, czy nie najlepszym rozwiązaniem jest zmiana technologii wydruku na wydruk cyfrowy. Cyfrowy zadruk etykiet niesie ze sobą jeszcze jedną znaczącą korzyść- możliwość personalizacji każdej niemal etykiety. Personalizacja to nic innego jak możliwość zawarcia indywidualnych danych na każdej etykiecie (bez konieczności zakupu indywidualnej przygotowalni).
Oprócz zagadnień związanych z nakładem produkcyjnym, należy również rozważyć na jakim materiale ma być stworzona etykieta. Można wybierać spośród dużej liczby różnorodnych folii i papierów samoprzylepnych. Każdy materiał powinien być dobrany do konkretnego produktu, sposobu jego przechowywania i rodzaju opakowania.
HIT-Kody Kreskowe- Twoja drukarnia etykiet.
Poznańska drukarnia HIT-Kody drukuje etykiety samoprzylepne w technologii fleksograficznej oraz cyfrowej. Nasza produkcja podlega 100% kontroli wizyjnej, a wśród naszych Klientów odnajdziesz dziesiątki producentów artykułów kosmetycznych.